قاسم پور گفت: برگزاری مراسم ماه محرم در فارس مشابه سال گذشته مراسم در فضای باز انجام خواهد شد و حداکثر برگزاری مراسم به مدت ۲ ساعت می تواند باشد و برگزاری تعزیه و مراسم تجمعی ممنوع است.
کد خبر: ۹۸۲۴۷۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰ 01 August 2021

تابناک فارس به نقل از شبستان: «عبدالرضا قاسم پور» با اشاره به سیر صعودی ابتلا به کرونا در فارس در جمع خبرنگاران گفت: پیک پنجم هنوز به قله نرسیده و روزانه ۵۰۰ نفر بستری جدید کرونا و بیش از سه هزار بیمار بستری کرونایی داریم.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مقابله با کرونا افزود: بیمارانی که وضع بهتری دارند درمان موقت شده و برای استراحت در خانه می کنند.

معاون استاندار فارس اضافه کرد: درصد مثبت شدن تست های کرونا در استان ۴۰ تا ۵۰ درصد و درصد بهبودی ۹۴ درصدی است، بیش از پنج هزار فوتی کرونا در استان داشته ایم و ضریب اشغال تخت ها به ۹۰ درصد در بستری عادی و ۸۰ درصد در بستری ویژه رسیده و ۷۰۰ هزار دز نوبت اول و دوم واکسن کرونا در فارس تزریق شده است.

وی اعلام کرد: استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت کرونا برگزاری مراسمات را به صورت محدود و در فضای باز اعلام و بر استفاده از ظرفیت رسانه و فضای مجازی تاکید کرده است و با هر نوع تجمع نغض کننده موارد بهداشتی برخورد قانونی خواهد شد.

قاسم پور ادامه داد: برپایی موکب ها نیز باید با تجمع همراه نباشد و نذورات نیز باید خام و یا بسته بندی شده توزیع شود، محدودیت های هوشمند نیز تشدید شده و فعالیت مشاغل سربسته محدود شده، تردد خودرویی نیز محدود است و اصناف گروه یک در شهرهای قرمز فعالیت می توانند داشته باشند.

وی اضافه کرد: نمازهای جمعه و جماعت نیز باید در زمان محدود و فضای باز برگزار شود و دورکاری و محدودیت کاری اداره ها همچنان برقرار است.

معاون استاندار فارس تصریح کرد: هشدارهای دانشگاه علوم پزشکی شیراز در مورد مراقبت های کرونایی خوب است اما باید با هر اداره ای که در خصوص مراقبت های کرونایی همکاری لازم را نمی کند به استانداری معرفی کند که البته تاکنون مواردی گزارش نشده است.

وی افزود: کافی شاپ ها و رستوران ها نیز در فضای باز امکان فعالیت دارند اما اگر موارد بهداشتی لازم را رعایت نکنند شبکه بهداشت امکان برخورد و تعطیلی آنها را دارد.

قاسم پور تاکید کرد: به کمیته نظارت نیز اعلام شده در هر مکانی که موارد لازم رعایت نمی شود برخورد و یا پلمب انجام شود و برای خودروهای شخصی متخلف نیز اعمال جریمه می شود و بسیاری اصناف و خودروهایی که به جریمه و پلمب اعتراض دارند به فرمانداری ها و استانداری مراجعه می کنند‌.

وی با اشاره به برگزاری مراسم ماه محرم گفت: درباره ماه محرم با سازمان تبلیغات اسلامی و هیئات مذهبی و ... جلساتی داشتیم که جزییات مرور و هم اندیشی شد و مشابه سال گذشته مراسم در فضای باز انجام خواهد شد و حداکثر برگزاری مراسم به مدت ۲ ساعت می تواند باشد و برگزاری تعزیه و مراسم تجمعی ممنوع است.

معاون استاندار فارس تاکید کرد: مردم باید بیشتر مراقب سلامتی خود باشند و هر موضوعی رو بهانه ای برای عدم رعایت ترددهای غیر ضروری و عدم توجه به محدودیت ها در نظر نگیرند و گرچه 17 ماه از شروع بیماری می گذرد اما کرونای دلتا قدرت سرایت و کشندگی بالاتری دارد، واکسینه شدن نیز از ابتلا جلوگیری نمی کند و باید مردم بیشتر نکات لازم را رعایت کنند.

وی ادامه داد: تا به امروز به ۱۰ هزار واحد صنفی متخلف در استان پلمب شدند و ۵۵۰ هزار خودروی شخصی متخلف جریمه ۲۰۰ هزار تومانی تا یک میلیونی شده اند اما به علت طولانی شدن بیماری مردم خسته شده اند و مجالس عروسی برگزار می کنند که البته فعالیت تالارها ممنوع شده بود و با بسیاری تالارهای متخلف برخورد شده است.

قاسم پور با اعلام وضعیت شهرستان های فارس بیان کرد: ۳۰ شهرستان قرمز، چهار نارنجی و ۲ شهرستان استان در حال حاضر زرد است و شیوع کرونا ممکن است ماه های دیگری به طول انجامد.

وی تصریح کرد: اما با شیوع ویروس های دیگر کرونا باید رعایت نکات بهداشتی بیش از پیش در کنار فعالیت های مختلف اصناف و ... مورد توجه قرار بگیرد، تعطیل کردن با تداوم بیماری ممکن نیست و مردم باید جدی تر دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار